Tak czy nie ?

Amortyzatory o zmiennym tłumieniu można wymieniać nie tylko z powodu zużycia. Producenci ciągle udoskonalają swoje produkty. Nowsze rozwiązania pozwalają poprawić własności jezdne samochodu, szczególnie kilkuletniego. Obecnie najbardziej popularne są amortyzatory np. Monroe Reflex czy Sachs Advantage, gazowo-olejowe, charakteryzujące się zmienną siłą tłumienia. Uzyskane jest to przez wprowadzenie rowka bocznikowego w środkowej części cylindra, którym to olej może przemieszczać się swobodnie przy niewielkich ruchach tłoka. Przy większych ruchach tłoka amortyzator usztywnia się, ponieważ ilość oleju jaka musi się przemieścić jest zbyt duża, aby mogła przedostać się rowkiem. Wtedy amortyzator zachowuje się jak tradycyjny. Dzięki temu  netcredit rozwiązaniu przy spokojnej jeździe amortyzator zapewnia komfort podróży i zwiększone bezpieczeństwo przy dynamicznej. W nowych amortyzatorach ponadto dzięki zastosowaniu olejów o mniejszej lepkości i nowym, bardziej czułym zaworom zwiększono szybkość reakcji na drgania.
Jednak amortyzatorów nie wymienia się na przypadkowe. Dobierane są z katalogu w taki sposób, aby parametry ich pracy zgadzały się z zaleceniami producenta. Nowy amortyzator kosztuje ok 250-350zł w przypadku auta średniej klasy. W ofercie również są dostępne amortyzatory specjalne, jak sportowe, samopoziomujące, czy z elektroniczną regulacją siły tłumienia. W samochodach używanych do codziennej jazdy wystarczające są te olejowe lub gazowo-olejowe, pod warunkiem, że są sprawne.